De voordelen van een tone of voice
Een tone of voice is een krachtig middel. Niet alleen om je te onderscheiden van de concurrentie, maar ook om je organisatie duidelijk te positioneren in de markt. Zo heeft een krachtige tone of voice meerdere voordelen:
- Het geeft een stem en een gezicht aan je organisatie en maakt je menselijk
- Het maakt je uniek
- Het zorgt voor een sterk imago
- (Potentiële) klanten identificeren zich met je organisatie
- Het zorgt voor een duidelijke focus binnen je bedrijf
Uit welke onderdelen bestaat een tone of voice?
Je kunt een tone of voice uit verschillende onderdelen opbouwen:
- Een doelgroepenanalyse
- Jouw merkpropositie
- Jouw marktpositionering
- Vaststellen merkwaarden
- Persona’s
- Een schrijfwijzer
Tone of voice als onderdeel van jouw marketingstrategie
Om de uitdagingen waar je tegenaan loopt samen met jou aan te pakken, moeten wij inzicht krijgen in jouw doelgroep. En dat niet alleen, ook de belofte (propositie) die je maakt aan jouw doelgroep en de plaats die je inneemt in jouw branche (positionering) is van belang. Daarom is het bepalen van jouw tone of voice een vast onderdeel van onze marketingstrategie.