Een pakkend logo is…
Onderscheidend, herkenbaar en past bij de uitstraling van jouw organisatie. Jouw logo is het visitekaartje dat je meegeeft aan jouw doelgroep. Daarom is het belangrijk dat je daar goed over nadenkt. En daar helpen wij jou bij.
Een passende huisstijl is…
Net als een pakkend logo onderscheidend, herkenbaar en moet passen bij de uitstraling van jouw organisatie. Je kunt een huisstijl zien als een reeks richtlijnen die jouw visuele identiteit presenteren. Dat noemen wij ook wel jouw visuele branding. Denk hierbij aan je logo, het gebruik van typografie, kleur, vormen en afbeeldingen. Daarmee zorgt een huisstijl ervoor dat je consistent bent in hoe jij je als merk naar buiten toe presenteert. En dat zorgt weer voor een sterke herkenbaarheid en beleving bij je doelgroep.
Een huisstijltraject bestaat bij ons uit…
Een ontwerpfase, een feedbackfase, de uitvoering van het gekozen ontwerp en de huisstijlbewaking.
- De ontwerpfase. Hier gaat altijd een strategiesessie aan vooraf. Deze strategiesessie is nodig om meer inzicht te krijgen in jouw organisatie. Pas als wij jouw organisatie goed kennen, kunnen wij tot de best pakkende huisstijl-ontwerpen komen. Bij het ontwerpen daarvan houden we de toepasbaarheid scherp in de gaten. Zo moet jouw logo en de voorgestelde kleuren, patronen en typografie ook op briefpapier, visitekaartjes, social media en bijvoorbeeld autobelettering er goed uitzien.
- De feedbackfase. Tijdens deze fase presenteren onze vormgevers de verschillende ontwerpen die zij hebben gemaakt. Nog niks staat vast, dus geef vooral je mening over de gekozen kleuren, patronen, typografie en vormen.
- De uitvoering van het gekozen ontwerp. De keuze is gemaakt, tijd om aan de slag te gaan. Ons vormgevingsteam zorgt ervoor dat het gekozen ontwerp tot leven komt in alle huisstijldragers (bijv.: briefpapier, e-mailhandtekening, social media en de website). De gekozen huisstijlelementen kunnen wij, op aanvraag, verwerken in een huisstijlhandboek. Zo zijn al jouw huisstijlrichtlijnen gebundeld in een overzichtelijk en mooi opgemaakt boekwerk.
- De huisstijlbewaking. Nu de richtlijnen zijn opgesteld en toegepast in de diverse uitingen, is de volgende stap ervoor zorgen dat deze richtlijnen consequent worden opgevolgd. Ook in de toekomst. Ons team is daarin jouw extra paar ogen.
Toe aan een nieuwe, frisse huisstijl?
Of ben je net begonnen met ondernemen en moet jouw visuele branding nog van de grond komen? Plan gratis een kennismaking in en neem in de tussentijd een kijkje bij onze cases. Daarin laten we ook een aantal huisstijltrajecten zien.