Wereldwijd gebruiken 1,2 miljard mensen hun telefoon voor internet. Het is geen nieuwtje als ik vertel dat mobiele telefoons een prominente plek in ons dagelijks leven innemen. Maar ben jij daar als ondernemer wel op voorbereid? Is jouw website mobielvriendelijk of loop jij leads mis doordat de website totaal niet responsive is? Wij geven jou een aantal redenen waarom jij nú moet kiezen voor een mobielvriendelijke website.
Jouw klant is mobiel
Jouw klant zit niet alleen maar thuis achter de computer om jouw website in de gaten te houden. Mensen zijn onderweg, zitten in de trein, wachten op een kopje koffie of hebben een oplossing nodig wanneer ze online een zoekopdracht doen. Dit kan puur ter vermaak zijn, maar ook wanneer ze iets nodig hebben wordt er een mobiele zoekopdracht gedaan. Vaak is een laptop of desktop dan niet in de buurt en wordt de zoekopdracht via een mobiel apparaat uitgevoerd. Stel de (toekomstige) klant heeft een lekkage in de badkamer. Dan zoekt de klant op zijn telefoon naar een snelle oplossing. Via de zoekresultaten komt hij uit bij een website die niet lekker werkt op mobiel en de klant is er al snel klaar mee. Opzoek naar de volgende website en dus naar de concurrent. Klanten willen hun informatie zo snel en gemakkelijk mogelijk. Een website die niet goed op mobiel werkt kan er dus voor zorgen dat je klanten misloopt.
Hoger scoren dankzij de telefoon
Jawel daar is ie weer: de zoekscore van Google. In 2015 heeft Google een update uitgevoerd waardoor websites die mobielvriendelijk zijn hoger scoren in de zoekresultaten. Google hecht waarde aan het gebruiksgemak van een website en een website die niet mobielvriendelijk is levert frustratie op voor de mobiele gebruiker. Wil jij beter scoren in Google? Dan is het tijd om over te stappen op een mobielvriendelijke site.
Gebruiksvriendelijkheid staat voorop
Maar liefst 52% van de mobiele gebruikers geeft aan dat ze niet geïnteresseerd zijn in een bedrijf wanneer de mobiele website niet goed werkt. Het gebruiksgemak staat voorop als het gaat om de website. Stel je voor: een websitebezoeker heeft veel interesse in één van jouw producten vertelt er over tegen zijn vrienden. Deze zijn ook wel geïnteresseerd en zoeken het product online op. Maar de website doet er lang over om te laden, de pagina wordt niet goed getoond en je kunt niet goed door de site scrollen. Zouden zij nog steeds geïnteresseerd zijn en wat kopen? Waarschijnlijk niet. Je maakt een website niet voor jezelf, maar voor de gebruiker. Gebruiksvriendelijkheid staat daarom altijd voorop, zowel voor de desktop als de mobiele versie.
Sociaal klantcontact
Een goede mobiele website zal ook helpen bij het verbeteren van het online klantcontact. Als de mobiele bezoekers gemakkelijk gebruik kunnen maken van contactformulieren en een aankoop kunnen doen, is de kans groter dat zij een terugkerende klant worden. Maak jij goed gebruik van social media om jouw producten of diensten te promoten? Dan zullen volgers en geïnteresseerden vaak via deze berichten op de mobiele website komen. Mobiele telefoons worden namelijk voornamelijk gebruik voor social media. De kans dat jouw mobiele bezoeker via social media op de website is binnen gekomen is heel groot. Dan wil je uiteraard dan mensen terecht komen op een goedwerkende en gebruiksvriendelijke website en overgaan tot conversie.
Klaar voor de toekomst
Is jouw website nog niet klaar voor de toekomst? Dan ben je bij ipsis aan het juiste adres! Wij kunnen jou helpen met het ontwikkelen van een volledig responsive website. Bereik jouw klanten overal en kies nu voor een mobielvriendelijke website. Benieuwd wat wij allemaal voor jou kunnen betekenen? Bel naar 0229 – 27 27 00 of vul hier ons contactformulier in.