In de eerste helft van 2013 deden 2,3 miljoen Nederlanders een online aankoop via hun smartphone of tablet. Een toename van maar liefst 53 procent ten opzichte van de twee kwartalen daarvoor. In de VS meldde de Association of National Advertisers dat 96 procent van de marketeers de mobiele telefoon hebben geïntegreerd in hun marketingmix, of dat van plan zijn.

Wij zetten vier redenen voor u op een rij, om te verduidelijken waarom de mobiele telefoon in uw marketingmix thuis hoort.

1. Mobiele websites zijn ideaal voor klantenwerving

Het aantal gebruikers dat buitenshuis toegang wil tot informatie over producten, bedrijven en evenementen groeit. Google registreerde binnen een jaar een toename van mobiele zoekopdrachten van maar liefst 400 procent. Wie door de klant met smartphone gevonden wil worden, moet dus nadenken over een mobiele site.

Mobiele websites zijn daarnaast een ideaal middel om de lokale zichtbaarheid te vergroten. Wanneer een klant op zoek is naar een winkel of restaurant in zijn omgeving, dan gaat hij hier af op de door de zoekmachine gepresenteerde resultaten.

2. Apps zorgen voor meer klantenbinding

Smartphone apps bieden vaak een betere gebruikerservaring dan mobiele websites. Als gebruikers een app op hun telefoon geïnstalleerd hebben, staan ze rechtstreeks in contact met het bedrijf. Door middel van pushberichten kunnen ze direct worden geïnformeerd over aanbiedingen, acties of relevant bedrijfsnieuws.

Ook klantenkaarten kunnen in een app een plek krijgen. Het verzamelen van spaarpunten is een middel om klantenbinding te bevorderen.

3. Apps maken interactie mogelijk

Bedrijven zetten zwaar in op sociale netwerken. Een app kan al die digitale communicatiekanalen bundelen. Klanten krijgen zo de mogelijkheid in contact te treden en een dialoog aan te gaan, ook als ze niet lid zijn van social media.

Apps bieden elke branche de mogelijkheid om met de klant in interactie te gaan: restaurants kunnen hun wisselende dagschotels communiceren, hotels hun wellness-activiteiten.

4. Apps vormen een extra verkoopkanaal

Van alle aankopen bij Nederlandse webwinkels wordt inmiddels al 11 procent gedaan via mobiele apparaten. De gemiddelde besteding is opvallend hoog, met 239 euro per persoon. Het meest gebruikte betaalmiddel voor mobiele transacties is in Nederland iDEAL.

Een app is daarmee een aanvullend verkoopkanaal waarin producten kunnen worden getoond of verkocht. Een app biedt de klanten van restaurants en hotels de eenvoudige mogelijkheid om een tafel of kamer te reserveren.

Meer informatie over uw mobiele aanwezigheid? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.


Bron:
Adformatie.nl

mobiel bg