SEO (Search Engine Optimization), oftewel zoekmachineoptimalisatie, wordt steeds meer gezien als een trucje om websites beter te laten indexeren in Google. Zo horen wij bijvoorbeeld steeds vaker van klanten dat zij SEO / zoekmachineoptimalisatie wel ‘even’ zelf doen. “Een beetje tekst, wat metadata en een pakkende titel is toch genoeg”, horen wij vaak als antwoord.

Nou nee, eigenlijk niet. Zoekmachineoptimalisatie is zoveel meer dan een simpel trucje. Puur tekst, metadata en een pakkende titel was misschien in 2007 effectief, maar inmiddels zijn er zoveel meer belangrijke factoren! Heeft u bijvoorbeeld weleens gehoord van Domain Authority, Page Authority en het belang van laadsnelheid van uw pagina’s?

Tegenwoordig kijkt Google veel verder dan puur uw websiteteksten. Uniformiteit in communicatie en unieke content wordt steeds belangrijker. Daarbij houdt Google bij het uitvoeren van een zoekopdracht niet enkel meer rekening met de gebruikte zoekterm. Ook context, browsergeschiedenis en andere informatie wordt steeds belangrijker om de juiste zoekresultaten aan de juiste zoektermen te koppelen. Zo wordt de inhoud van uw mailbox en agenda ook gebruikt om de juiste zoekresultaten weer te geven, evenals browsergeschiedenis en cookies.

Google innoveert dagelijks en het algoritme van de zoekmachine wordt geregeld geüpdate. Dit maakt zoekmachineoptimalisatie (SEO) dan ook tot een dynamisch proces, waarbij de wetten van nu geen garantie zijn voor succes in de toekomst. Goede, zoekmachinevriendelijke content blijft natuurlijk wel een belangrijk onderdeel voor iedere website. ipsis helpt u hier graag bij door uw content zoekmachinevriendelijk te schrijven (redigeren) of door zelfs uw gehele teksten van scratch af aan te schrijven.

Direct hoog scoren met uw nieuwe website?

Hoog scoren binnen Google is niet zo 1, 2, 3 geregeld. Het is inmiddels een proces van enkele weken voordat een nieuwe website (of pagina) goed scoort binnen de zoekresultaten. Om nu toch goed te scoren, wanneer u bijvoorbeeld een nieuwe website heeft, kunt u gebruik maken van de advertentiemogelijkheden binnen Google: Google AdWords.

Google AdWords, vaak aangeduid als SEA of Search Engine Advertising, biedt de mogelijkheid om, door middel van een veiling, bovenaan te komen in Google op voor u relevante zoektermen. Door een goed bod te doen, wordt uw nieuwe website automatisch naar boven gepusht op relevante zoektermen. Zo betaalt u natuurlijk wel voor uw websitebezoek, maar door Google AdWords goed in te stellen, resulteert dit enkel in zeer relevante (koopklare) websitebezoekers. ipsis is sinds jaar en dag Google Certified Partner. Dit houdt in dat wij marketeers in dienst hebben die AdWords-gecertificeerd zijn en u gegarandeerd verder kunnen helpen met uw SEA-resultaten. Zo behaalt u meer omzet, websitebezoek en/of conversie door gebruik te maken van onze marketingspecialisten.

Meer weten over zoekmachineoptimalisatie (SEO) of zoekmachine adverteren door middel van Google AdWords (SEA)? Neem contact met ons op via de chat, ons contactformulier of telefonisch via 0229 27 27 00.

 

nws-seo.jpg