Reviews zijn van grote waarde! De meeste consumenten kijken namelijk eerst naar online reviews voordat ze een product aanschaffen. Ook vertrouwen mensen op reviews, omdat ze zo kunnen zien wat andere consumenten van het product vinden. Zo zorgen reviews dus voor een hogere conversie. Maar, om dat te realiseren, moeten de reviews wel op de juiste plaats staan. De reviews kunnen bijvoorbeeld staan op de productpagina, op Social Media of op een duidelijke plaats op de website. Het opnemen van reviews in uw website kan tot wel 22% extra conversie opleveren!
 

Meer bezoekers naar uw website

Door middel van seller ratings en rich snippets kunt u meer bezoekers naar uw website trekken doordat zoekresultaten opvallender worden. U kunt seller ratings herkennen aan de gele sterren in Google. Op advertenties met seller ratings kan de conversie met maar liefst 10% stijgen!

U kunt uw websitepagina’s vaak beter op laten vallen in de organische zoekresultaten met behulp van rich snippets. Rich snippets zijn HTML-markeringen die kunnen worden toegevoegd aan uw website. Met rich snippets kan de CTR (Click Trough Ratio) tot wel 30% stijgen doordat zoekresultaten uitgebreider en daardoor relevanter worden.

Nieuwe klanten zijn belangrijk, maar u wilt uw bestaande klanten natuurlijk ook behouden. Hiervoor is de klanttevredenheid natuurlijk van groot belang. De klanttevredenheid stijgt wanneer u de eventuele klachten van klanten serieus oppakt. Los een probleem bijvoorbeeld op door netjes te antwoorden en u zult een klant van negatief naar positief kunnen omzetten. Klanten zullen dan ook sneller een herhaalaankoop doen.
 

Meer controle over uw online reputatie

Door te vragen naar reviews bent u uw klant vaak voor. Zo kan de klant bij u zijn tevredenheid en/of onvrede uiten voordat hij/zij dit doet bij vrienden, familie en kennissen. Of misschien zelfs wel op social media of andere online platformen.

Zo houdt u zelf de controle over uw online reputatie. U kunt de klachten van de klant snel oplossen, waardoor de klant sneller terugkeert en tevreden is. Waarschijnlijk zal deze klant dan positieve informatie delen over uw bedrijf. Op deze manier loopt u minder snel imagoschade op door negatieve reviews die her en der verspreidt worden.
 

Overige voordelen reviews

Met het inzetten van reviews krijgt u beter inzicht in uw assortiment. Welke producten of diensten worden het best gewaardeerd en waar is men minder tevreden over? Ook wordt er automatisch nieuwe, unieke content gecreëerd: iets wat voor uw ranking in Google erg belangrijk is.

Daarnaast zorgen reviews in Google en op uw website voor online mond-tot-mondreclame

Meer informatie over de stijging van conversie door reviews? Bel ons via 0229 27 27 00 of maak gebruik van het formulier aan de zijkant van de pagina.

klantbeoordelingen.png (1)