De laatste maand van het jaar is aangebroken! Door slim gebruik te maken van de kerstvakantie kun je 2022 eindigen, of 2023 beginnen, met een recruitment-winterboost! ipsis helpt je hier graag bij.

Minder concurrentie tijdens de feestdagen

Tijdens de feestdagen, en dan met name tussen kerst en oud en nieuw, zien we vaak een daling van het aantal geplaatste vacatures. Dit heeft er mee te maken dat veel bedrijven hun deuren tijdens de feestdagen sluiten. Ook nemen veel werknemers rond deze periode vrij, waardoor de werkzaamheden vaak rond deze tijd meer gefocust zijn op het afronden van bepaalde zaken en niet zozeer op het uitzetten van nieuwe vacatures. Een perfect moment dus om hier met jouw bedrijf wel op te focussen!

Een piek van social mediagebruik tijdens de feestdagen

Uit onderzoek blijkt daarnaast dat mensen rond de feestdagen extra actief zijn op social media. Dit met als reden dat ze vaak last-minute nog op zoek zijn naar inspiratie voor leuke kerstcadeautjes terwijl ze daarnaast ook op deze manier proberen te ontspannen tijdens hun vrije dagen. Door juist op dit moment aanwezig te zijn met jouw vacature(s) spreek je, dankzij de slimme techniek van onze recruitmenttool Wonderkind, zowel de passieve als actieve baanzoekers aan. 

Een lagere cost per click (CPC) in december

Daarbij komt ook nog eens kijken dat de kosten van campagnes in de kerstvakantie over het algemeen lager liggen dan normaal vanwege de relatief lage concurrentie. Vergeleken met de gemiddelde CPC’s in oktober en november, liggen de kosten in december zo’n 14% lager met een CPC van gemiddeld €0,10.

Januari is hét wervingsseizoen

Tot slot is januari hét wervingsseizoen als het gaat om het aannemen van nieuw personeel. Er is een piek te zien van januari tot en met februari. Er wordt dan namelijk wel 22% meer personeel aangenomen dan in de overige maanden. Omdat veel mensen in januari solliciteren naar een nieuwe baan is het van belang dat je de maand(en) ervoor al bezig bent met een sterke employer brandingcampagne. Dit houdt in dat je jouw bedrijf als een zo aantrekkelijk mogelijke werkgever in de markt zet, zodat mensen graag bij jou willen komen werken. Door hier in december al mee bezig te zijn, is de kans groter dat je de personen bereikt die in januari hun sollicitaties uitzetten.  

Recruitmentmarketing bij ipsis

Bij ipsis helpen we je graag met het opzetten van een sterke employer brandingcampagne zodat jouw recruitmentmarketing een winterboost krijgt. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend (telefonisch) contact met ons op, zodat we samen naar jouw situatie en wensen kunnen kijken.

 

MAAK VRIJBLIJVEND EEN AFSPRAAK

winterboost-nieuwsbrief-ipsis.jpg