Facebook blijft vernieuwen en wil zo het sociale netwerk nog relevanter maken. Begin februari is Facebook Recommendations geïntroduceerd. Facebook Recommendations maakt het aantrekkelijker om jouw Facebook-vrienden advies te vragen. De nieuwe functie geeft de locaties van de aanbevelingen van jouw vrienden weer op een kaart. Hierdoor kun je gemakkelijk door klikken naar de Facebookpagina van het bedrijf of product dat wordt aangeraden. Voorlopig is de functie alleen nog in Amerika en Engeland beschikbaar, maar er wordt verwacht dat ook de rest van de wereld snel gebruik mag maken van de functie.

Gebruik van Facebook Recommendations

Stel je voor: je gaat een stedentripje maken en wilt graag weten wat de hotspots zijn van de stad en waar je lekker kunt eten. Dan vraag je jouw vrienden om raad en tips. Je plaatst een berichtje op Facebook en vraagt daarin om tips. Jouw vrienden reageren met leuke ideeën en geven hun aanbevelingen. Maar nu komt Facebook Recommendations om te hoek kijken. Want zodra Facebook ziet dat jij op zoek bent naar aanbevelingen, is het (binnenkort) mogelijk om de nieuwe functie in te schakelen. Wanneer een vriend op jouw berichtje wilt reageren, kan diegene nu die ene hotspot selecteren en wordt dit een link naar de Facebookpagina van de hotspot. Daarnaast worden alle aanbevolen hotspots getoond op een kaart, zodat je direct ziet wat zich waar bevindt. Dit werkt voor alle bedrijven, winkels, restaurants en bars die worden aanbevolen.

Aanbevelingen tellen mee

Uit onderzoek blijkt dat bijna 90 procent van de consumenten online recensies van andere mensen meenemen in het maken van hun keuze. Recensies vind je tegenwoordig niet alleen meer via Google, maar ook via sociale netwerken als Facebook en Twitter. Deze netwerken houden rekening met wat mensen in de omgeving en jouw netwerk leuk vinden. Daarnaast is het heel gemakkelijk om via deze sociale platformen advies te vragen aan jouw omgeving. Deze sociale zoektocht toont aan dat mensen het belangrijk vinden wat de ervaring en mening van anderen is. Facebook speelt hier goed op in met de nieuwe functie, waarmee het gemakkelijker en overzichtelijker wordt om aanbevelingen te geven.

Aanbevelingen als bedrijf inzetten

Facebook is nog bezig met het beschikbaar maken van de Facebook Recommendations in Nederland. Momenteel is de functie alleen beschikbaar in Amerika en Engeland. Daarom is het nu de tijd om je als bedrijf voor te bereiden op de Facebook Recommendations. Wij geven een aantal tips:

  • Zorg ervoor dat je een Facebook-bedrijfspagina aanmaakt.
  • Houd de informatie op de bedrijfspagina up-to-date en zorg ervoor dat alle informatie en gegevens kloppen.
  • Plaats een call-to-action-button zodat mensen snel de gewenste handeling uit kunnen voeren.
  • Probeer actief te zijn op Facebook. Reageer op reacties, vragen en klachten. Hierdoor worden (potentiële)klanten op een persoonlijke manier geholpen.
  • Laat de bedrijfspagina goed aansluiten om de website. Zowel de website als Facebook-pagina moeten de bezoekers aanspreken.

Meer weten?

Het is belangrijk om als bedrijf aanwezig te zijn op Facebook. Er kan niet alleen worden geadverteerd via Facebook, maar het is ook een handig promotiekanaal. Wil je meer weten over een Facebook-bedrijfspagina voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op voor meer informatie. Bel naar 0229 – 27 27 00 of vul het contactformulier in.

fb.jpg