Het schrijven van artikelen, blogs of nieuwsitems. Een essentieel onderdeel van inboundmarketing en binnen de inboundmarketingstrategie. Maar er zijn natuurlijk nog vele andere werkzaamheden die uw aandacht vragen en waar ook prioriteit aan gegeven moet worden. Vandaar dat ik mijzelf voor kan stellen dat je op een gegeven moment denkt: Moet ik nu alweer een artikel schrijven?
Creëer betrokkenheid en een breder perspectief
Om het schrijven van artikelen geen sleur te laten worden en ook uiteindelijk een breder aanbod aan soorten artikelen te hebben, raad ik aan om ook collega’s te betrekken bij het creëren van content. En dan niet je directe (marketing) collega, maar bijvoorbeeld iemand van de technische afdeling. Leg duidelijk uit wat je wilt, waarom je dat wilt en laat diegene verder vrij in het te kiezen onderwerp en de schrijfwijze. Je kunt zelf altijd nog de taak van het redigeren op je nemen. Op deze manier creëer je ook een diversiteit in artikelen die gedeeld worden en biedt je de consument een breder perspectief van de organisatie.
Mix van content creators
Een breder perspectief bieden van je expertise of product, een betere verdeling van uren die in content creëren gestopt worden en een grotere diversiteit van onderwerpen. Voordelen voor de organisatie, maar zeker ook voordelen (bredere informatievoorziening) voor de klant.
Geen tijd om richting te geven aan de strategie en uitvoering van inboundmarketing? Of heb je graag wat ondersteuning? Wij helpen je graag door middel van een uitgebreide intake en doordachte inboundmarketingstrategie mét concrete jaarplanning. Daaropvolgend kun je besluiten zelf de uitvoering van de planning te doen, het gezamenlijk uit te voeren of ons de gehele inboundmarketing aanpak te laten doen. Bel ons op 0229 27 27 00 of maak gebruik van ons contactformulier.