In de afgelopen jaren heeft YouTube zich enorm ontwikkeld. Voor marketing is het dan ook een belangrijk platform geworden. Met name onder jongeren is YouTube mega populair. Zo zijn vloggers Enzo Knol en StukTV twee van de meest populaire YouTube-sterren in Nederland. Zij worden ingezet als social influencer. Merken profiteren hier enorm van door middel van promotie en sponsoring. Zij maken in hun strategie gebruik van influencer marketing. Bij influencer marketing draait het om het beïnvloeden van online invloedrijke personen, beter bekent als social influencers. Deze social influencers staan in contact met jouw doelgroep. Zij uploaden periodiek een vlog, zijn actieve social mediagebruikers, hebben een hoog bereik en zijn relevant. Voor merken erg interessant om hiermee samen te werken en het is nog steeds helemaal het ding van nu. Hoogst waarschijnlijk zal de focus in de toekomst toch meer liggen op live, maar waarom?

Live content

Wat we nu vooral merken is dat live streaming in populariteit aan het toenemen is. Voor nu is het een trend die niet meer mag ontbreken in je marketingstrategie. Tegenwoordig kun je bijna op ieder sociaal netwerk live streamen. Instagram en Facebook Live worden op dit moment het meeste gebruikt. Steeds meer influencers, bedrijven en organisaties gaan live op Facebook. Hierbij kan je denken aan live streaming bij sportwedstrijden, nieuwsverslaggeving of andere grootschalige evenementen zoals de livestream van Penoza’s nieuwste seizoen. Waar Instagram en Facebook Live al de mogelijkheid bieden om live te gaan, zie je ook de trend voor realtime groeien.

 

Real-time content

Real-time biedt een unieke ervaring en social mediaplatformen weten dit maar al te goed. Nieuwe real-time feeds waar je betaald of onbetaald live mee kan kijken, wordt een nieuwe kans voor social media. Maar wat is real-time content nou eigenlijk? In de wereld van marketing is real-time de kers op de taart. Door in te haken op momenten en gebeurtenissen die op dat moment de meeste aandacht krijgen van een groot online publiek, is het mogelijk om mee te liften op de aandacht die wordt genereert. Tegenwoordig, met alle duizenden communicatieboodschappen per dag en social mediatijdlijnen vol, wordt het steeds moeilijker om jouw communicatieboodschap top of mind te brengen.

Zie jij kansen in real-time en live content voor je bedrijf? Of wil jij er in ieder geval voor zorgen dat je op dit moment up-to-date actief bent op social media? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

real-time-sync-concept-illustration_114360-556.jpg