Inboundmarketing, hét marketingwoord van 2014 wat ons betreft. Maar wat is nu precies de juiste schrijfwijze? Is het inboundmarketing of inbound marketing?
Het woord inboundmarketing dient aan elkaar geschreven te worden, evenals e-mailmarketing en contentmarketing. Daarnaast is het ook toegestaan om onlinemarketing aan elkaar te schrijven. Van Dale (2005) vermeldt daarnaast ook onlinehandleiding, onlineservice en onlinewoordenboek als woorden die aan elkaar geschreven kunnen worden.
Het is daarnaast ook mogelijk om online als bijvoeglijk naamwoord te beschouwen, sommige naslagwerken nemen het als zodanig op. ‘Online marketing’ is dan te vergelijken met ‘virale marketing’. Het ligt echter niet voor de hand om ‘inbound’ als bijvoeglijk naamwoord te beschouwen, waardoor inboundmarketing aan elkaar geschreven dient te worden.
Oke, maar wat is inboundmarketing dan?
Kort samengevat is inboundmarketing het delen van relevante content, op relevante kanalen voor een relevante doelgroep. Wil je meer weten over inboundmarketing, bekijk dan de blog Inboundmarketing: Een introductie.
Meer informatie over inboundmarketing? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.