In maart 2019 introduceerde Instagram de Checkout-functie. Deze functie laat je producten kopen zonder het platform te verlaten. Momenteel wordt dit alleen nog getest door een geselecteerd aantal bedrijven in de Verenigde Staten.

 

Wat is Instagram Checkout?

Hoe gaat Checkout in zijn werk? Bij gesponsorde berichten kun je een knop plaatsen waarmee Instagram-gebruikers direct kunnen ‘Shoppen’. Hierbij worden ze doorgestuurd naar de website van de verkoper. Met de nieuwe Checkout-functie krijg je een ‘Kopen op Instagram’-knop te zien als je op zo’n shopping post tikt. Via deze knop kun je direct allerlei opties selecteren zoals de kleur en grootte. De betaling regel je ook binnen Instagram, zonder de app te verlaten. Je voert vervolgens eenmalig je naam, e-mailadres, betaalgegevens en verzendadres in. Instagram slaat deze gegevens op voor betaalgemak bij je volgende aankoop.

Je krijgt notificaties over de verzending en levering van je aangekochte product(en) ook in de app zelf te zien.

 

Instagram Checkout in Nederland

Momenteel wordt de Instagram Checkout-functie nog getest in de VS door merken als Adidas, Burberry, H&M, Dior en Nike. Als het een succes is rolt Checkout ook uit naar Nederland. Wil je hiervan op de hoogte blijven? Volg ons dan op social media en houd onze blog in de gaten!

woman-with-foliage-background-social-media_52683-23308.jpg