Sommige bedrijven begrijpen het internet beter dan anderen. Hieronder enkele voorbeelden van bedrijven die de mogelijkheden van het internet volledig benutten.

Social media - KLM

Er zijn weinig bedrijven die social media beter begrijpen dan KLM. Zij snappen dat je klanten echt enthousiast krijgt wanneer je hun verwachtingen overtreft. Zo zorgde KLM met de ‘KLM-surprise’ campagne in 2010 voor een grote verrassing toen zij haar klanten een persoonlijk cadeau aanboden op basis van hun interesses. Deze interesses werden gehaald van Twitter en Foursquare.

erder zijn zij zeer proactief. Zo is KLM Webcare dag en nacht bezig om vragen en opmerkingen aan de luchtvaartmaatschappij te beantwoorden. En dan niet enkel strikt zakelijk, maar ook met een grappige twist.

social media KLM.png

Meer voorbeelden van effectieve social media campagne vind je hier.

Responsive website – thenextweb.com

De ultra-responsive website van TheNextWeb wordt door talloze experts en op vele blogs de hemel in geprezen. En terecht. Speel maar eens met de grootte van je scherm: de manier waarop de website zich aanpast is indrukwekkend te noemen. Op werkelijk elk schermformaat is de content perfect ingericht. Met name over de navigatie is goed nagedacht. Op elke schermgrootte is een prioritering vastgesteld en verdwijnt het minst relevante deel om ruimte te maken voor de belangrijkste zaken.

TNW.png

9 andere voorbeelden vind je hier.

E-mailmarketing - Dropbox

E-marketing wordt door velen als vervelend gezien, al die ‘spam’ in de mailbox daar zit niemand op te wachten. Toch kan een goede gerichte e-mail heel effectief zijn.

Je denkt bijvoorbeeld dat het lastig is om een e-mail leuk te vinden van een bedrijf wiens product je nooit gebruikt. Maar Dropbox heeft een manier gevonden om hun “kom terug bij ons!” e-mail leuk en grappig te maken. Ze hebben bovendien hun e-mail kort en bondig gehouden om te benadrukken dat ze je niet lastig willen vallen. Ze willen alleen even laten weten waarom hun product nuttig kan zijn.

dropbox.png

In de blog van HubSpot vind je meer voorbeelden van e-marketing.

Landing page - Apple

Het mag geen wonder heten dat de 'meesters van design' een fatsoenlijke website in elkaar kunnen zetten. De website van Apple is dan ook een goede weerspiegeling van hun producten, simpel en gebruiksvriendelijk.

De landing pages van Apple kunnen eigenlijk niet simpeler, afgezien van het menu zie je in eerste instantie alleen een prachtige product foto en een korte punch line. Pas verder op de pagina krijg je meer informatie.

landing page apple.png

 

Meer weten of uw mogelijkheden bij ipsis? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.

inspiratie