ipsis. Met kleine letter, dat klopt. Maar waarom? En heeft dat eigenlijk een betekenis? Ik neem u graag even mee in het verhaal van de kleine i. Zodat u de volgende keer weet: “ipsis, dat is met een kleine i. Ook als de zin met ipsis begint.”
Histor-i
De kleine i en zijn compagnons (de p en de s), die gezamenlijk het ipsis logo vormen, zagen in 2004 het levenslicht. Tijdens zijn eerste levensjaar gaf hij ipsis een gezicht en dat is hij tot op heden blijven doen. Sindsdien staat de kleine i voor een aantal verschillende aspecten die elkaar exponentieel versterken; marketing, reclame, internet en CRM. Al in zijn jonge levensjaren staat de kleine i voor kwaliteit en persoonlijk contact. Bij het ontwerpen van logo’s, huisstijlen en advertenties, maar ook in de ontwikkeling van websites en succesvolle CRM- en internetoplossingen.
Uit de schaduw
Het was in de zomer van 2010 dat de kleine letter i besloot het over een andere boeg te gooien. Na 6 jaar websites creëren, CRM- en internetoplossingen te ontwikkelen en uitgebreide cross-mediale campagnes uit te voeren, werd het tijd om uit de schaduw te stappen. Niet enkel de kleine i, ook de overige letters stapten uit de schaduw waar zij 6 jaar lang in hadden moeten leven.
Het oude logo met schaduw (l) en het vernieuwde logo zonder (r)
De i en zijn verborgen boodschap
Veel logo’s hebben een verborgen boodschap of iets speels waardoor het iets ‘spannender’ wordt. Neem bijvoorbeeld het Heineken logo. In 1964 werd het logo met de zogenaamde lachende e’s geïntroduceerd. Door de e’s in het logo iets schuin te kantelen, krijgt het logo een vriendelijke karakter.
Ook in het ipsis logo bevindt zich een verborgen boodschap. Heb jij hem al gespot? Het betreft de beide i’s in het logo. Deze i’s worden cursief geschreven en hebben een klein haakje, waardoor het ook twee enen uit kunnen beelden. Hiermee doelen wij 1-op-1 (marketing).
Reeds in 2004 stond de kleine i al voor 1-op-1 marketing. Klantgerichte marketing, gericht op het individu, was destijds een visie die nog niet door iedereen begrepen werd. Tot groot verdriet neemt een overgroot deel van de communicatie, wereldwijd, echter nog steeds een bedrijf of product als uitgangspunt. Bij ipsis is de kleine i in 2004 echter al op zijn plek, want vanaf dag 1 is klantgerichte communicatie een belangrijke pilaar in de dienstverlening.
ipsis in 2004: klantgerichte communicatie
Vandaag de dag kan de kleine i bij ipsis zijn geluk al helemaal niet op. ipsis heeft inboundmarketing als belangrijk onderdeel binnen de dienstverlening opgenomen. Een marketingaanpak die niet meer uitgaat van wat het bedrijf wil communiceren, maar van wat de klant graag wil weten, leren, horen of zien. Daarnaast is CRM nog steeds een belangrijke pilaar. Door middel van CRM biedt ipsis zijn klanten een middel om klantspecifiek te kunnen werken en 1-op-1 marketing ook succesvol door te voeren.
Een gelukkig huwelijk
Het huwelijk tussen de kleine i en zijn compagnons (de p en de s) blijkt een succesvol huwelijk waar al vele tevreden klanten en mooie projecten uit voortgevloeid zijn. Wilt u ook onderdeel worden van zijn groeiende familie of weten wat zij voor u kunnen betekenen? Neem gerust eens contact op via 0229 27 27 00, het contactformulier of chat met ons!