Veel bedrijven richten zich met hun website op het contact met klanten en het overtuigen van deze klanten. Het doel om conversies te halen staat voorop, maar wat vaak wordt vergeten is het belang van content. Sterke content, en dan vooral goed geschreven blogs, wordt ontzettend onderschat en dat is een gemiste kans! Want bloggen is het ultieme middel om de klant ervan te overtuigen waar jouw bedrijf en product voor staan, zonder de commerciële verpakking daar omheen. Daarnaast is het een methode om de vindbaarheid van de website te vergroten en meer bezoekers naar jouw website te trekken.

Wat is bloggen?

Bloggen is het regelmatig schrijven en delen van (nieuws)artikelen. Een blog kan overal over gaan, als er maar relevante informatie in staat voor jouw website en doelgroep. Waarom is bloggen zo belangrijk? Door het delen van nieuws en kennis via een blog blijven je bezoekers terugkeren. Als de bezoeker iets aan jouw blogartikel heeft, bijvoorbeeld in de vorm van een oplossing of tips, creëer je meerwaarde voor jouw website. Het delen van deze blogs kun je doen via jouw website, maar ook via nieuwsbrieven en social media.

Beter vindbaar op Google

Uit onderzoek blijkt dat je maar liefst 50 procent meer bezoekers op je website kunt trekken door blogs te publiceren. Doordat je regelmatig een blog plaatst, ziet Google dat jouw website actueel is. Dit werkt in jouw voordeel bij het ranken van de website in zoekmachines als Google. Google is namelijk gek op nieuwe, unieke en waardevolle content. Een blog moet daarom SEO-technisch worden geschreven, zodat de content goed vindbaar is. Het werkt goed om koppen, afbeeldingen, externe links en de juiste HTML te gebruiken. Dit maakt jouw blog beter toegankelijk voor Google, waardoor je uiteindelijk nieuwe lezers aantrekt. Het is echter ook van groot belang om jouw doelgroep in gedachten te houden. Schrijf content niet enkel voor zoekmachines; houd ook de leesbaarheid en logische opbouw van jouw blogs in de gaten.

Hoe schrijf je een succesvol blog?

  • Focus je op de klanten; een blog moet toegevoegde waarde hebben voor jouw klanten.
  • Schrijf actief; een blog moet geen saaie opsomming of standaard riedeltje zijn. Haal de klant over op een creatieve en speelse manier.
  • Let op de continuïteit. De blogs moeten op elkaar aansluiten en dezelfde stijl hebben. Denk hierbij aan de tone of voice en opmaak.
  • Schrijf blogs die passen bij jouw bedrijf en contentstrategie.
  • Gebruik afbeeldingen of filmpjes om de blog nog aantrekkelijker te maken
  • Deel je blog; via diverse social mediakanalen en een nieuwsbrief kun je gemakkelijk en snel jouw blogs delen. Hierdoor bereik je een groter publiek en krijg je uiteindelijk meer lezers.

Meer weten over het creëren van waardevolle content en de mogelijkheden die ipsis jou kan bieden? Neem dan contact met ons op via de chat, ons contactformulier of telefonisch via 0229 27 27 00.

 

bloggen.jpg