…maar dit dan weer niet! Acht op de tien bezoekers leest de titel van een artikel, terwijl maar drie van diezelfde tien bezoekers daadwerkelijk ook de moeite nemen om het artikel te lezen. Als je nu nog steeds aan het lezen bent dan is de kans groot dat je de titel aantrekkelijk genoeg vond om verder te lezen.

Waarom is een goede titel zo belangrijk?

Iedereen gebruikt een titel boven zijn artikel of nieuwsbericht. Vaak wordt er lichter gedacht over een titel terwijl een titel belangrijker is dan jij misschien denkt. Een titel is namelijk de belangrijkste zin in het gehele artikel en het kan het artikel maken of breken. Het is een belangrijke factor van SEO (Search Engine Optimization), het bepaalt of mensen op jouw link klikken en krijgen wat ze verwachten van het artikel. Belangrijk is om je in de titel niet te focussen op één zoekterm maar op twee zeer relevante zoektermen. Dit vergroot de kans om met jouw artikel gevonden te worden in Google.

Daarnaast moet een titel aansprekend zijn voor de zoeker, zodat hij getriggerd wordt om verder te lezen. Om een goede, sterke titel te kunnen maken moet je daarom goed uitzoeken wat de behoefte van de zoeker is. Jij kan vervolgens met de titel inspelen op de behoefte van de zoeker. Zorg er voor dat jouw titel zich onderscheidt van andere titels, waarom zou de zoeker op jouw link klikken in plaats van op die van anderen?

Hoe maak je de perfecte titel?

Om een goede titel te maken moet je goed kijken naar vraag en aanbod. Wanneer iemand iets zoekt in Google dan heeft diegene een probleem die moet worden opgelost, een vraag die moet worden beantwoord of een behoefte die moet worden vervuld. Daarom is het belangrijk dat jouw titel de zoeker overtuigt om jouw artikel te lezen om zijn of haar wens te vervullen. Het gaat hierbij vooral om de relevantie. Kortom: de titel moet duidelijk maken waar het artikel over gaat en waarom de bezoeker op de link moeten klikken. Het gaat ten slotte niet om het aantal bezoekers die op jouw artikel terecht komt, maar om de hoeveelheid waardevolle en relevante bezoekers.

Meer weten?

Met een goede titel spreek je een mogelijke lezer aan om jouw artikel te lezen. Daarnaast ben je met een goede titel ook beter vindbaar in Google. Heb jij hulp nodig bij het schrijven van de juiste teksten? Wij helpen jou graag verder! Neem contact op met één van onze marketeers via 0229 27 27 00 of maak gebruik van ons contactformulier om een vraag te stellen.

StockSnap_FKIKUWEAFN.jpg