Na een intensief traject en een flinke financiële investering is de website klaar. Bloed, zweet en tranen, maar hij draait. Daar hoef je voorlopig niet naar om te kijken. Je hoort om je heen dat de gemiddelde website zo’n vijf jaar meegaat, dus jij zit voorlopig goed. Dat is deels natuurlijk waar. Maar een nieuwe website zorgt ook voor nieuwe kansen en het is zonde als die niet worden benut.

Hoe haal je alles uit je website?

Werken aan de website, veel mensen vinden het maar gedoe. De informatie moet kloppen en de website moet het doen. Verder wordt vaak niet gekeken. Terwijl het juist heel leuk is om actief met de website aan de slag te gaan. Je denkt dan namelijk bewust en onbewust na over je producten en diensten, maar ook over je klanten. En daar wordt niet alleen de website, maar de hele bedrijfsvoering beter van. 

Vindbaarheid

Zoekt en gij zult vinden. Zeker op Google. Er worden per seconde 40.000 zoekopdrachten ingevoerd op ’s werelds grootste zoekmachine. Dat komt neer op 3,5 miljard zoekopdrachten per dag. Met de website wil je niet alleen bestaande klanten bedienen, maar ook nieuwe klanten interesseren voor wat je doet. Zorg daarom dat je jouw ideale klant in je achterhoofd houdt tijdens het ontwikkelen van de website, het schrijven van teksten en het kiezen van beeldmateriaal. Spreek de taal van de klant, dan is de kans dat Google je aan relevante zoekopdrachten linkt het grootst. Zorg voor voldoende aantrekkelijke content en vul dit doorlopend aan. Google houdt namelijk van actieve websites. Nieuws, blogs, landingspagina’s, cases, klantbeoordelingen, aanpassingen in bestaande teksten, het helpt je allemaal om beter gevonden te worden.

Service

De website geeft je de kans om je service te vergroten. Het draait immers om de gebruiker en die gebruiker is degene die je over de streep wilt trekken. Maak snel contact zo gemakkelijk mogelijk. Bijvoorbeeld met een chat, een directe link naar WhatsApp en een duidelijk contactformulier. Misschien is een klantlogin handig, dat wordt gekoppeld aan een database of een softwarepakket. Service kan ook bestaan uit handige links en downloads, waarmee de klant zichzelf van de gewenste informatie voorziet. Dat scheelt trouwens ook aardig in het aantal telefoontjes dat elke dag binnenkomt.

Doorontwikkeling

Jouw bedrijf staat niet stil. Je beweegt mee met de markt, leert de klant steeds een stukje beter kennen en speelt in op nieuwe ontwikkelingen. Laat je website meegroeien. Neem minimaal eens per jaar goed de tijd om de website te evalueren. Zijn er tools waarmee je de klant nog beter kunt bedienen? Is alle informatie nog actueel? Wil je aan de slag met video of animatie? Investeer dan in doorontwikkeling van je website.

Werk aan je website

Kortom, de website is meer dan een verplicht middel om je informatie over uit te smeren. Het is een ideaal en, als hij eenmaal gebouwd is, goedkoop marketinginstrument, waar heel veel uit te halen valt. Bij ipsis wordt na de oplevering van een website vaak een inboundmarketingtraject gestart. Daarin ligt de focus onder andere op online vindbaarheid en maximaal bereik uit de website. Wil je weten hoe dat werkt? Neem dan even contact met ons op. Want wij vinden het natuurlijk ook leuk als alle mogelijkheden van door ons gebouwde websites worden benut!

website4.png