E-mail marketing wordt nog hotter dan dat het al is. Dit blijkt uit een onderzoek dat E-Village gedaan heeft onder 700 bedrijven.

De groei

Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat marketeers e-mailmarketing steeds belangrijker gaan vinden. Afgelopen jaar beweerde 7,4% nog te gaan investeren in e-mailmarketing, nu is dat voor komend jaar naar 7,743% gestegen. Bij 51% van de ondervraagde blijft het budget voor e-mailmarketing gelijk, dit geldt ook voor de balangrijkheidsfactor.

Conversies blijven de belangrijkste bepaling voor succesvolheid

68% van de marketeerders geeft aan met behulp van conversies te bepalen of een e-mailing succesvol was. Vorig jaar keek 42% naar de click ratio van een e-mailing, dit is nu toegenomen tot 56% van de marketeers. 46% van de marketeers kijkt naar hoeveel e-mails er geopend zijn.

Ontwikkelingen

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat 42% van de e-mails via een telefoon geopend worden. En ruim 3 op de 4 marketeers geven aan een aparte e-mailmarketingstratiegie buiten hun marketingplan te hebben.

Conclusie

Wordt e-mailmarketing steeds hotter?
Ja, de investering in e-mailmarketing stijgt nog steeds. Er wordt steeds meer gelet op de conversies van een mailing.

Meer informatie over e-mailmarketing? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.
 

Bron: Dutchcowboys

header_email