Voor een optimale conversie van je e-mailmarketingcampagnes is het belangrijk om overtuigende teksten te schrijven. In de meeste gevallen is het doel van e-mailmarketing om de lezer door te laten klikken om zodoende op de website te laten converteren.

Om goede teksten te schrijven voor je mailings kun je gebruik maken van de 4 P’s methode. De 4 P’s zijn: Promise, Picture, Proof en Push. Zorg vooraf dat je
ijkpersonen hebt waarvan je een aantal belangrijke kenmerken weet. Deze fictieve personen staan model voor een typische klantsoort. Zo kun je specifieker mailen
en is de kans op conversie groter.

Voorbeeld 4 P’s methode

Begin met de Promise, de belofte die je in de mail na zult komen en de trigger om door te lezen. Als dit niet relevant of interessant is, haakt de ontvanger af. Zorg dus dat je Promise goed is:

“Onbezorgd en veilig op autovakantie? Huur dan nu een comfortabele personenauto bij Verhuurbedrijf X om in alle comfort naar uw favoriete reisbestemming te reizen.”

Bij de tweede ‘P’ Picture is het belangrijk om de klant een beeld te laten vormen met betrekking tot de Promise die je hierboven gesteld hebt. Zorg ook dat je beeldmateriaal gebruikt dat dit beeld ondersteunt. Dus in het geval van Verhuurbedrijf X:

“Onze auto’s zijn van alle moderne gemakken voorzien, in absolute nieuwstaat en staan gegarandeerd voor een onbezorgde rit naar uw vakantiebestemming.”

Bij de derde ‘P’ Proof bewijs je dat de keuze voor jouw bedrijf de juiste keuze is. Het gebruik van een feedback tool is bijvoorbeeld een mooi voorbeeld hiervan. Daarnaast kun je al een lichte ‘behoefte’ creëren door bijvoorbeeld schaarste te benoemen. In het geval van Verhuurbedrijf X:

“Onze service werd het afgelopen jaar beoordeeld met een 8.2. Daar zijn wij erg trots op! Voor de aankomende periode hebben we al een groot aantal reserveringen, maar er zijn nog enkele personenauto’s beschikbaar.”

Bij de vierde ‘P’ Push zorg je uiteindelijk dat de lezer tot actie overgaat. In het geval van Verhuurbedrijf X:

“Huur nu je comfortabele personenauto door op onderstaande knop te drukken.”

Last but not least

Vergeet niet je mailing van een goede titel te voorzien. Voor veel ontvangers binnen jouw adressenbestand bent jij niet de enige waarvan zij mailings ontvangen. Het is belangrijk om de ontvanger voor het openen al een idee te geven van de inhoud. Noem je mailing dus niet alleen "Nieuwsbrief Augustus", maar bijvoorbeeld "Contentmarketing. Hoe zit dat nu precies?" Zo weet de ontvanger wat hij voor content kan verwachten voordat hij de e-mail opent en opent hij hem als hij interesse heeft.

Neem voor meer informatie contact met ons op. Bel ons via 0229 27 27 00 of maak gebruik van ons contactformulier.

Bron: Frankwatching.com

Keywords: emailmarketing, email marketing, tips and tricks, contentmarketing, content marketing

 

 

 

5643713521_afc9d770cf_b.jpg