De homepagina is de belangrijkste pagina en het uithangbord van jouw website. Deze pagina genereert namelijk het meeste verkeer op de website. Door de homepagina op de juiste manier in te richten creëer je een succesvolle funnel die leidt tot meer conversies. Wij zetten een aantal elementen die zorgen voor meer conversie op een rijtje.

Eerste indruk

De meeste websitebezoekers zullen landen op de homepagina. Deze pagina is de eerste indruk die een bezoeker van jouw bedrijf krijgt. Het is belangrijk om gelijk te vertellen wat je doet en om te zorgen voor een goede binnenkomer. Plaats in de header een passende titel en een duidelijke call to action die bij de titel past. Denk hierbij aan een button met ‘meld je aan’ of ‘download nu’.

Neem de bezoeker aan de hand

Zorg ervoor dat de website over eenvoudige navigatie beschikt. Met behulp van een duidelijke en overzichtelijke navigatie neem je de bezoeker aan de hand en leid je hem gemakkelijk door de website. Denk hierbij niet alleen aan de homepagina maar ook aan de rest van de website. Welke stappen maakt de websitebezoeker voordat hij gaat converteren? De hele website moet worden ingericht op basis van de route van de bezoeker, zodat deze eerder overgaat op conversie.

Toegevoegde waarde

Laat zien waarom jij toegevoegde waarde kan bieden aan de websitebezoeker. Met behulp van uitgewerkte projecten of cases en recensies voeg je een stukje betrouwbaarheid toe aan de website. Websitebezoekers hechten veel waarde aan de ervaringen van anderen. Daarnaast laat je direct zien wat jij doet en wat je voor de bezoeker kan betekenen. Benoem in de tekst op de website dan ook welke voordelen de websitebezoekers uit jouw product of dienst kunnen halen.

Snelle laadtijd

We hebben het al eerder in een artikel genoemd: de laadtijd van jouw website is ontzettend belangrijk. Niemand zit te wachten op een langzame website en de meeste websitebezoekers haken af als ze te lang moeten wachten. De homepage is niet de enige pagina van de website waarbij je de snelheid moet verbeteren. De bezoeker gaat vaak dieper in de website voordat hij gaat converteren. Focus je daarom op de snelheid van de hele website.

Zie jouw homepagina als een funnel. Deze pagina krijgt het meeste verkeer en van daaruit wil je de websitebezoeker dieper de website in sturen om ze uiteindelijk te laten converteren. Wil jij de conversies van jouw homepagina verhogen? Begin dan met het toepassen van bovenstaande elementen. Heb je geen idee waar je moet beginnen? De websitedesigners van ipsis geven jou graag advies. Bel ons op 0229 – 27 27 00 of vul het contactformulier in.

conversie.png