Inboundmarketing; start het gesprek met je klant! Het hele principe van inboundmarketing is openheid geven. Openheid over je bedrijf, je product, je klanten en je kennis. Waar we in een eerder artikel al aangaven dat outboundmarketing minder effectief is en waarom u inboundmarketing ook moet overwegen, zal dit artikel een ander groot voordeel belichten van inboundmarketing; converseren en converteren.

Tweerichtingsverkeer

In jou inboundmarketingstrategie heb je staan dat je informatie, kennis en media wilt delen met je (potentiële) doelgroep. Maar heb je er ook in vermeld dat je open wilt staan voor feedback, klantreacties en het geven van antwoorden?

Marketing is niet langer ‘gesloten’, waarmee wij bedoelen dat je open moet staan voor reacties, vragen en opmerkingen van (potentiële) klanten. Inboundmarketing is zenden én ontvangen, dus stel (potentiële) klanten in staat om gemakkelijk contact met jou op te nemen. Denk hierbij aan een reactiemogelijkheid op je blog, een chatfunctie op de website en korte contactformulieren.

Geen aandacht kopen, maar verdienen!

Het openstaan voor reacties, vragen en opmerkingen van (potentiële) klanten brengt een aantal voordelen met zich mee. Zo kun je bijvoorbeeld je service verbeteren aan de hand van de feedback. Daarnaast krijg je een beeld van wat er speelt onder de doelgroep en geef je de klant een vertrouwd gevoel door je kwetsbaar op te stellen. Het grootste voordeel is een verbetering van conversies. Doordat mensen met vragen direct (of snel) geholpen worden, zullen zij je uiteindelijk belonen met een conversie.

Kort samengevat; je koopt geen aandacht maar verdient het!

Meer informatie over inboundmarketing? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.

customer (1)