Instagram Stories zijn in korte tijd enorm populair geworden en zijn een goede manier om een jongere doelgroep te bereiken. Het is dan ook niet gek dat bedrijven Instagram Stories inzetten. Instagram maakt het voor bedrijven mogelijk om te adverteren binnen het platform. Maar waarom zou je willen adverteren in Instagram Stories en hoe pak je dit het beste aan? Wij leggen het je uit.

Instagram Stories

Op Instagram Stories kun je foto’s en video’s plaatsen die maximaal 24 uur te bekijken zijn. Deze content speelt in op de ‘fear of missing out’ en spreekt daarom vooral jongeren aan. Nu je ook binnen Instagram Stories kan adverteren is het een efficiënte manier om jouw doelgroep te bereiken.

Waarom zou je adverteren in Instagram Stories?

Targeting 
Doordat Instagram door Facebook is overgenomen kun je gebruikmaken van ‘targeting’ opties die ook voor Facebook beschikbaar zijn. Zo kan je heel gericht bepaalde doelgroepen bereiken. Zoek je 16 tot 24-jarigen in de buurt van Eindhoven die geïnteresseerd zijn in huwelijksgeschenken? Op die personen kun je je specifiek richten binnen het advertentiebeheer. Daarnaast kun je gehele doelgroepen uitsluiten. Wil je wel mensen die in auto’s geïnteresseerd zijn maar niet in fietsen? Dit kun je ook instellen. Het scheelt je niet alleen geld, doordat je minder mensen probeert te bereiken, maar zo kun je ook meer conversies of leads binnenhalen. Je benadert namelijk een doelgroep die meer geneigd is om actie te ondernemen naar aanleiding van je advertentie.

Ervaring op volledig scherm 
Instagram Stories nemen het volledige mobiele scherm in beslag. Wanneer jouw advertentie wordt getoond is er dus alleen aandacht voor jouw merk. Dit voorkomt afleiding zoals op andere sociale mediaplatformen en maakt adverteren op Instagram Stories daarmee uniek.

Bereik de jongeren
Jongeren gebruiken Facebook steeds minder. Facebook wordt nog door 30% van de 15 tot 19-jarigen gebruikt, een daling van 37% ten opzichte van 2016.

Instagram daarentegen wordt met name door 15 tot 19-jarigen gebruikt. Wereldwijd zijn 71% van de Instagram-gebruikers onder de 35 jaar en gebruiken 500 miljoen accounts Instagram Stories op dagelijkse basis.

Interactie

Wat ook interessant is om te weten: bedrijven krijgen tien keer meer interactie op Instagram dan op welk ander social mediaplatform dan ook, blijkt uit onderzoekscijfers van FameMass. Instagram Stories maakt interactie nog makkelijker met onder andere polls, vragen en live video. Lees ook onze blog over hoe je Instagram Stories succesvol inzet.

Wij kunnen jou helpen

Wil jij op professionele wijze adverteren op Instagram Stories? Neem dan contact met ons op! Wij zetten voor verschillende klanten Instagram Stories in als marketingmiddel om meer conversies, leads en merkbekendheid te creëren.

business-woman-with-coffee-posting-photo-internet_52683-23653.jpg