De coronamaatregelen zijn nog steeds van kracht, veel bedrijven maken zich financieel zorgen. Gelukkig levert het ook heel veel creatieve oplossingen en kansen op. Misschien heb jij wel een origineel idee bedacht om toch omzet binnen te krijgen. Dat moet natuurlijk aan de man gebracht worden!
Waarom nu juist wél adverteren?
Op dit moment is het adverteren op Facebook een van de lucratiefste mogelijkheden.
- De tarieven liggen historisch laag.
- Mensen besteden veel meer tijd op de social media kanalen dan voorheen.
- Veel concurrenten blijven weg, omdat ze het simpelweg niet aandurven nog meer geld uit te geven.
En natuurlijk als het water je aan de lippen staat is dat een logische stap, maar heb jij nog een beetje ruimte? Grijp dan nu die kans.
Een actie alleen gaat je niet helpen!
Het eerste wat in je hoofd op zal komen is: “Ik moet een goede actie bedenken!”. Ik zal je vast uit de droom helpen. Dat is leuk, maar verplaats je even in de volgende offline situatie. Je staat in een winkelstraat. Iemand komt op je aflopen en zegt. “Kijk: een TV nu van 1500 euro voor slechts 750 euro. Kopen? Nu graag!”
Ik weet zeker dat het je overvalt, je twijfelt aan de kwaliteit en dat je probeert zo snel mogelijk door te lopen. Zou het online dan wel werken? Het antwoord is nee! Voordat je iets koopt wil je eerst wel even weten met wie je te maken hebt en of het bedrijf jou aanspreekt en ook of het bedrijf kwaliteit levert.
Hopelijk voor jou was je al lang zichtbaar op social media. Heb je al veel campagnes gedraaid en draait er ook structureel een branding campagne en een retargeting campagne. Als dat zo is, dan kun je gelijk met je actie van start. Toch is de kans groot dat dit niet zo is. Investeer dan niet direct €500,- in een actiematige campagne, want je komt van een koude kermis thuis. De kans is groot dat het alleen maar geld gekost heeft.
Hoe zorg je wel voor omzet?
Bouw je campagne op. Natuurlijk tijd kost geld, maar begin even met een stukje branding en vertel wie je bent. Dan kun je 2 weken later jouw actie onder de aandacht brengen binnen dezelfde doelgroep. Zij weten wie je bent en wat jou bijzonder maakt. De stap naar een sale is nu makkelijker gezet.
Ben jij een slimme adverteerder? Neem dan contact met ons op en laat ons je helpen. Heb jij er vertrouwen in dat jouw bedrijf de crisis goed zal doorstaan? Laten we dan aan een stukje social branding werken. Dan kun je de volgende keer wel gelijk gasgeven op jouw spectaculaire actie of slimme oplossing. Wij denken graag met je mee!