Interactie, aandacht en overtuiging; dat zijn eigenschappen die Rich Media-advertenties goed omschrijven. Rich Media is een vorm van display adverteren waarbij interactie en onderscheidende advertentievormen een grote rol spelen. Deze advertenties bestaan al heel wat jaren. Het enige verschil is dat er in de loop der jaren nieuwe ontwikkelingen en innovaties zijn bijgekomen, waarin rich media-advertenties natuurlijk niet achter blijven en out-of-the-box denken steeds belangrijker wordt.

Rich Media: wat is het?

Rich Media duidt simpelweg op banners die meer mogelijkheden bieden dan reguliere banners. Rich Media-advertenties hebben de mogelijkheid diverse multimediafuncties in te zetten, zoals video, animatie, audio, beeld en tekst. De advertenties zijn verrijkt met technologie om de gebruiker te verleiden om tot actie over te gaan. Campagnes worden beter geuit door het inzetten van een Rich Media advertentie. Sindskort is dit ook mogelijk bij advertenties die je opmaakt in Google Ads. Zo zet jij jouw campagne extra kracht bij! 

Voordelen van Rich Media-advertising

Er zijn diverse voordelen die Rich Media-advertising met zich meebrengt:

  • De boodschap komt duidelijk over bij de doelgroep
  • Trekt de aandacht van de bezoeker
  • Geeft de bezoeker een interactieve ervaring
  • Mogelijkheid tot het inzetten van video, animatie en audio
  • Veel ruimte voor beeld en tekst (de boodschap)

Standaard beeldadvertenties en Rich Media-advertenties

Er zijn een aantal verschillen te onderscheiden als het gaat om standaard beeldadvertenties en Rich Media-advertenties, namelijk:

Voorbeeld Rich Media-advertentie

Hulp nodig bij het opzetten van advertenties?

Met innovatieve advertenties die sterke concepten bevatten wordt een campagne succesvol. Wil je meer weten over het opzetten van advertenties? Onze specialisten beantwoorden graag al jouw vragen. Neem contact op via 0229 272700 of mail naar info@ipsis.nl. Het is ook mogelijk om het contactformulier op de website in te vullen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op.

 

Rich-Media-advertentie.jpg