Social media speelt al lange tijd een grote rol bij het runnen van een bedrijf. Zo zijn er speciale functies voor bedrijven en kun je zelfs je eigen online winkel koppelen. Altijd en overal. Ook voor jouw bedrijf. Ontdek wat Instagram voor jou kan betekenen.
Een bedrijfsprofiel aanmaken
Om te starten is het belangrijk om een bedrijfsprofiel aan te maken. Door een bedrijfsprofiel aan te maken kan er inzicht worden vergaard in de statistieken: wat zijn de beste tijden om te posten, welke posts krijgen de meeste interactie etc. Hier kan dan op worden ingespeeld om meer volgers in te winnen en te leren welke berichten het goed doen. Ook is het belangrijk om de koppeling naar je eigen website te maken. Zo zijn potentiële klanten binnen een paar klikken op de juiste pagina.
Consistent
Plaats op vaste tijden een foto. Bijvoorbeeld; iedere dinsdag en donderdag. Dit zorgt voor consistentie en hierdoor weten mensen waar ze aan toe zijn. Ook labelt Instagram je als actieve gebruiker. Hierdoor vergroot je de kans op meer interactie en zichtbaarheid onder je eigen volgers.
Interactieve vragen
Stel interactieve vragen. Zo daag je mensen uit om te reageren, vrienden te taggen en het bericht te delen. Meer interactie zorgt voor een populair bericht en dat zorgt weer voor een groter bereik.
Hashtags
Hashtags zijn een belangrijke manier om gevonden te worden. Via Instagram kun je zoeken op gebruiker, locatie of hashtags, daarom zijn deze echt een must voor jou bedrijf, mits je de juiste en meest relevante hashtags inzet die voor jouw bedrijf van belang zijn. En wist je dat je hashtags ook kunt gebruiken in stories?
Instagram stories
Stories zijn foto's of video's die maximaal 24 uur beschikbaar zijn. Hierdoor betrek je jouw klanten maar ook mensen die jouw bedrijf nog niet volgen bij een actuele momentopname. Door interactieve stickers te gebruiken zorg je voor een hoog engagement. En door per dag minimaal vijf stories te plaatsen ben je een actieve gebruiker en vergroot je het bereik.
Reels
Een Instagram reels is een korte video met muziek. Reels worden vaak niet alleen bekeken door je volgers maar komen ook onder het kopje ontdekken. Dit zorgt ervoor dat de kans dus enorm groot is dat je viraal gaat en daar veel volgers aan over houdt. Je hoeft geen professional te zijn om een reels te maken!
Micro influencers
De manier om een snelle naamsbekendheid op te bouwen is door samen te werken met micro influencers. 87% van de inspiratie halen we van social media. En 30% van de mensen zegt dat ze vaker iets kopen van een non celebrity. Misschien is dit wel de tool voor jouw bedrijf!
Meer weten?
Benieuwd of Instagram de juiste tool is om jouw bedrijf te laten groeien? De marketeers van ipsis staan voor je klaar. Voor een vaste prijs nemen wij al jouw werk uit handen. Naast het onderzoeken van de markt maken wij ook een stevige strategie.
Neem contact met ons op voor meer informatie.