Inboundmarketing is een opkomende marketingstrategie die veel voordelen met zich meebrengt. Maar is het allemaal wel zo positief? Waarom doet concurrent X het nog niet? Of: nu gaat het toch ook goed, waarom moeten we dat veranderen?

Zomaar een aantal vragen die je kunt hebben als je meer leest over inboundmarketing. Onderstaand een lijst met cijfers en feiten die jou zullen overtuigen van het nut van inboundmarketing.

  1. Inboundmarketing genereert 54% meer leads dan outboundmarketing
    Het inzetten van inboundmarketing genereert 54% meer leads dan outboundmarketing doet. Doordat je leads afkomen op je uiterst relevante content, zullen de leads van hogere waarde zijn voor je bedrijf. Oftewel, het slagingspercentage ligt hoger.
  2. 70% van de kliks in Google is op de organische zoekresultaten
    Waardevolle content publiceren voor een relevante doelgroep, dat is de belangrijke focus van inboundmarketing. Gelukkig komt ook uit Google naar voren dat dit loont. 70% van de kliks in Google zijn namelijk op de organische zoekresultaten, oftewel: jouw gecreëerde content!
  3. Websites met meer dan 200 pagina’s genereren gemiddeld 250% meer leads
    Websites met meer dan 200 pagina’s (relevante) content genereren gemiddeld 2,5 keer zoveel leads dan websites met minder dan 50 pagina’s. En relevante content kun je nooit genoeg hebben, hoe meer pagina’s met unieke en relevante informatie, hoe beter.
  4. Ten minste één maal per maand bloggen, levert gemiddeld 70% meer leads op
    Bloggende bedrijven (>1 per maand) genereren gemiddeld 70% meer leads dan niet-bloggende bedrijven. En dat is enkel bij 1 blog per maand. Stel je eens voor hoeveel dit kan zijn als je eens per week een blog plaatst! Voorwaarde is wel dat het (weer) relevante en unieke content is.
  5. Een grote achterban op Facebook genereert flink meer websiteverkeer
    Heeft jouw bedrijf meer dan 1.000 likes op Facebook? Gefeliciteerd, dergelijke bedrijven zien hun websiteverkeer gemiddeld met 185% toenemen. Facebook is gratis en kan je veel websiteverkeer (en dus uiteindelijk leads/omzet) opleveren. Dat is nog eens mooie ROI!
  6. Je werkzaamheden blijven continu vindbaar
    Outboundmarketing, bijvoorbeeld adverteren, is veelal een eenmalige mogelijkheid tot een contactmoment. Op het moment dat uw advertentie geplaatst is, zal hij niet nog veel vaker gevonden/gelezen kunnen worden omdat de krant weggegooid wordt nadat hij gelezen is. Je betaalt dus veel geld (advertenties zijn duur) voor een eenmalige mogelijkheid tot een contactmoment.
    De gecreëerde content binnen uw inboundmarketingstrategie blijft online en dus vindbaar. Zo kan het voorkomen dat een blog die u een aantal jaar geleden geschreven is, nog steeds gevonden wordt door relevante en potentiële klanten. Probeer dat maar eens met een advertentie in een krant!
  7. De gemiddelde kosten van een lead liggen meer dan 60% lager bij inboundmarketing
    Inboundmarketingleads kosten gemiddeld zo’n 60% minder dan outboundmarketingleads. Naast meer – en betere – leads, zorgt inboundmarketing dus ook voor een verlaging van je CPL (Cost Per Lead).

Meer informatie over inboundmarketing? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.

Kladblok