Dit zijn de voordelen van e-mailmarketing
- Je kunt doelgericht informatie versturen naar je doelgroep. Zo kun je jouw klantenbestand opdelen op basis van hun behoeften en daardoor op maat gemaakte, persoonlijke e-mails sturen;
- Je hoeft er niet veel geld aan uit te geven. Zo maken wij gebruik van de e-mailmarketingtool MailOn;
- In MailOn wordt een nieuwsbrieftemplate ontwikkeld die past bij jouw huisstijl en daardoor opvalt tussen andere mails.
- Je kunt eenvoudig achterhalen of je e-mail effect heeft gehad. Zo zie je in MailOn hoe vaak je nieuwsbrief geopend is, maar ook op welke onderwerpen en buttons het meest is geklikt. Dat geeft jou beter inzicht in de behoeftes van je doelgroep.
Marketing automation als onderdeel van e-mailmarketing
Het zit al in de naam: met Marketing automation wordt jouw marketingcommunicatie automatisch verzonden. Zo kun je specifieke doelgroepen benaderen op basis van hun zoekgedrag of ze net even dat laatste zetje geven. Heb je bijvoorbeeld een webshop, dan kun je automatisch een e-mail versturen wanneer iemand de spullen in zijn winkelmandje nog niet heeft afgerekend. Hierdoor vergroot je de kans dat die persoon alsnog de spullen in zijn winkelmandje afrekent.
Wil je ook aan de slag met e-mailmarketing?
Laat ons jou helpen. Plan een gratis kennismakingsgesprek in. Dan bespreken we samen hoe we met e-mailmarketing jouw omzet kunnen verhogen.