Samenvatting
Old Dutch is een sfeervol hotel in Volendam, direct aan de haven en het IJsselmeer. Naast het hotel hebben zij ook restaurant Le Pompadour en wijnbar It’s Wine. Zo zijn zij de ideale plaats voor toeristen in Volendam en omgeving. Voor deze toeristen bieden ze speciale arrangementen inclusief overnachtingen, ontbijt, diner en activiteiten in en rond Volendam.
De kamers in het hotel zijn onlangs gerenoveerd en ze willen deze sfeerbeleving graag laten terugkomen op de websites, maar deze sloten niet meer aan bij deze vernieuwde uitstraling. Dus ook voor de websites was het tijd voor vernieuwing!
De uitdaging
Voor alle drie de nieuwe websites was een belangrijk doel om een moderne, aantrekkelijke sfeerbeleving neer te zetten. Zo kan de bezoeker echt het gevoel krijgen bij het bekijken van de website. Het uiteindelijke doel hiervan is natuurlijk dat de bezoeker direct een reservering plaatst. Daarvoor is er in het design en bij de contentopzet focus geweest op het einddoel 'reserveren', dit moet vaak genoeg terugkomen en op een aantrekkelijke manier. Daarnaast moeten de websites goed in Google terugkomen zodat toeristen deze goed kunnen vinden, en dit vereist uiteraard ook dat de websites naast Nederlands ook in het Duits en Engels beschikbaar worden gemaakt.
Onze oplossing
Samen met Old Dutch hebben we eerst gekeken naar de huidige prestaties van de websites. Wie bezoeken de websites? Vanuit welke landen bezoeken mensen de websites? Welke pagina’s worden veel bekeken? Op basis hiervan konden we de speerpunten bepalen voor de nieuwe websites. Zo kwamen we erachter dat verschillende SEO-landingspagina’s erg goed presteren in Google. Deze waren dus erg belangrijk om mee te nemen naar de nieuwe websites.
Het resultaat
Zo zijn 3 sfeervolle websites ontstaan! In een modern jasje, met grote sfeerbeelden en bewegende elementen sluit dit helemaal aan bij de elegante sfeer die Old Dutch wilt uitstralen.
- Direct als je op de website van het hotel komt zie je de kortingsmodule. Bezoekers die via de eigen website boeken krijgen een speciale korting bij hun boeking.
- De website van het hotel biedt een chique weergave van de kamers en de arrangementen, direct op de homepage, zodat alle focus ligt op het einddoel: reserveren.
- Gecombineerde weergave van de horeca: op de website van het hotel vertellen we ook over het restaurant en andersom.
- Gestegen posities in Google voor de gewenste zoektermen.
Aan dit project werkten:
Aida de Haan
"Bij ipsis kan ik helemaal losgaan met mijn enthousiasme voor marketing. Ik denk graag mee met de klant en zet graag dat stapje verder om alles eruit te halen wat er in zit. Ik haal mijn energie en voldoening uit het zichtbare resultaat die mijn inspanningen hebben opgeleverd"
Niels Laan
"Niet alleen de perfecte kop koffie vereist precisie en passie, maar ook elk project verdient diezelfde toewijding om tot zijn volle potentieel te bloeien"
Jeroen Oostwouder
"Persoonlijke ontwikkeling is mijn drijfveer. Nieuwe technieken leren en kijken waar deze efficiënt zijn toe te passen"
Vincent Castenmiller
"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"