Samenvatting

Avontuur-BlachereNL bedenkt, ontwerpt en creëert een magische kerstbeleving uit een jaren lange passie. Ze hebben het meest gevarieerde kerstassortiment van Europa en loopt voorop in duurzame toepassingen.
Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend blijft, weet wat er leeft onder je doelgroep en daar effectief op inspeelt? Wij zetten voor Avontuur-BlachereNL een sterke strategie uiteen en ontwikkelden daarbij een tone of voice.
 

De uitdaging  

Als expert in kerstdecoratie en kerstverlichting, met klanten in heel Europa, is innoveren een belangrijke pijler. Hoe breng je goed onder woorden wat dat betekent, zodat de verwachtingen bij je doelgroep duidelijk zijn? En welke mediakanalen kun je daar het best voor inzetten? 

Onze oplossing 

We zijn gestart met een strategiesessie. Daarin behandelen we de ontwikkelingen in de markt, de trends, de doelgroep en het mediagebruik van de doelgroep. Ook bespreken we wie de zogeheten ‘beslissers’ zijn binnen de doelgroep en hoe het salesproces eruitziet. We maken een concurrentieanalyse en komen uiteindelijk met een uitgebreid marketingadvies.  

Zo namen wij hun organische social media-content onder de loep, gaven we een social media-workshop, zetten we LinkedIn-campagnes op om leads te verzamelen en maakten we daarbij gebruik van e-mail marketing automations. Ook richtten wij hun Google Ads-account opnieuw in en werkten we volgens een heldere en uitgebreide contentkalender 

Daarnaast zaten we met Avontuur-BlachereNL om tafel om hun doelgroep beter in kaart te brengen en zoomden we in op de positionering (plek in de markt) en propositie (belofte) van het bedrijf. Naast het vaststellen van de merkwaarden, bestaat een tone of voice ook uit een schrijfwijzer. Dit is een handig document dat je helpt om in de juiste stijl en met de juiste woorden en toon te communiceren naar je doelgroep.  

Met de tone of voice bij de hand, hebben we in de lente van 2024 ook de webteksten van de klant verbeterd en SEO-geoptimaliseerd. 

Het resultaat

  • Een stijging van de posities in de Google-zoekresultaten door sterke SEO-teksten te schrijven.
  • Veel leads verzameld aan de hand van LinkedIn campagnes met een catalogus download en een winactie op de Masters Expo beurs.
  • Een stijging in het aantal conversies door gerichte Google Ads campagnes in te zetten die afgestemd zijn op specifieke doelgroepen.
  • Een sterk verbeterde online zichtbaarheid door regelmatig actief te zijn op social media. 

Avontuur-BlachereNL over ipsis

Met ipsis hebben we de juiste partner gevonden die ons op een oprechte manier adviseert en altijd voor ons klaarstaat! Samen hebben we onze online aanwezigheid naar aan hoger niveau gebracht"

Nordin Heus - Avontuur-BlachereNL

Aan dit project werkten:

Damar 1 Breed

Damar Bakker

"Marketing is als een puzzel: elk stukje draagt bij aan het grotere geheel van succes"

Chantal Alt 1 Breed

Chantal Dekker

"Bij ipsis kan ik mijn enthousiasme voor marketing volledig kwijt in mijn werk"

Vincent 1 Alt

Vincent Castenmiller

"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"

Laten we je wens bespreken

We brainstormen graag met jou over de mogelijkheden
Vincent 1 Alt
Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Neem contact met mij op