Samenvatting
Als expert in informatiebeheer maken de informatiespecialisten van DOXsupport archieven toegankelijk voor het publiek. Van papieren archieven tot digitale archieven. Daarvoor komen ze op de meest bijzondere plekken en ontdekken ze net zo bijzondere verhalen. Soms gaan die verhalen wel 200 jaar terug de tijd in.
De uitdaging
Om hun werk voort te blijven zetten, zijn meer handjes nodig. Daarmee wil DOXsupport bij voorkeur mensen aantrekken die meerdere jaren bij een gemeente hebben gewerkt. De kans op een match wordt daardoor groter.
Onze oplossing
We zijn gestart met een richtingenplan. Daarin zetten we diverse richtingen uiteen voor een passend concept. DOXsupport koos uiteindelijk voor het concept ‘Schatkist vol verhalen’, als verwijzing naar de vaak bijzondere verhalen die de informatiespecialisten ontdekken.
Om het concept vervolgens tot leven te brengen gingen we op zoek naar een echte schatkist en een geschikt model. Ook een medewerker van DOXsupport nam plaats achter de camera. De foto’s werden ingezet om de Werken bij-pagina op hun website te verbeteren, een social media-campagne mee op te zetten en de matchtest vorm te geven. Daarin lieten we potentiële kandidaten aan de hand van een paar vragen op een laagdrempelige manier kennismaken met het bedrijf. De antwoorden op deze vragen verschafte DOXsupport handige inzichten.
Ook namen we een aantal interviews af met medewerkers van DOXsupport. Daarin deelden zij hun meest bijzondere ontdekkingen met ons. Zo kreeg het concept ‘Schatkist vol verhalen’ letterlijk vorm.
Het resultaat
- Een sterk verbeterde Werken bij-pagina met een overzichtspagina en specifieke sub-pagina’s, waaronder verbeterde vacaturepagina’s. De focus lag op benadrukken waarom werken bij DOXsupport zo leuk is.
- 4 mensen vulden de matchtest in en 4 mensen vulden het sollicitatieformulier in. De opvolging van deze leads is belangrijk. Uiteindelijk zijn 2 mensen aangenomen.
- Een solide basis gelegd voor toekomstige employer branding-campagnes. Zo werken we doorlopend aan een goede zichtbaarheid en kunnen we snel opschalen wanneer dat nodig is.
Aan dit project werkten:
Damar Bakker
"Marketing is als een puzzel: elk stukje draagt bij aan het grotere geheel van succes"
Chantal Dekker
"Bij ipsis kan ik mijn enthousiasme voor marketing volledig kwijt in mijn werk"
Rixt Zijlstra
"Maak impact met jouw verhaal door een sterke vormgeving!"
Annemieke Kreune
"In het team van ipsis word ik elke dag weer gemotiveerd en geïnspireerd om samen voor het beste resultaat te gaan, een tevreden klant!"
Vincent Castenmiller
"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"