Samenvatting
Bij Floricultura hebben ze een passie voor tropische planten. Als specialist in orchideeën en tropische planten leveren zij jaarlijks wereldwijd tientallen miljoenen planten voor de opkweek tot potplant en snijbloem aan kwekers. Floricultura is echt een marktleider en heeft vestigingen over de hele wereld. Het projectteam van ipsis ging langs bij de het hoofdkantoor in Heemskerk. Daar kregen we een rondleiding in de kassen. Daar zagen we hoe het proces bij Floricultura in zijn werk gaat. Een betere inspiratie voor de nieuwe website konden we niet opdoen dan daar. Door direct op de vloer aanwezig te zijn krijg je direct een beeld van wat Floricultura doet en wat de bedrijfscultuur is.
De uitdaging
Na de rondleiding was het tijd voor de scrumsessie. In deze sessie en de daarop volgende sessies werden de functionaliteiten en sitestructuur bedacht. Op basis daarvan maakte onze designer Niels een prachtig ontwerp afgestemd op de wensen van Floricultura. Deze werd voorgelegd aan Floricultura, nog wat fine-getuned en na goedkeurig werd het tijd voor de bouw van de website!
Onze oplossing
Floricultura opereert in diverse landen en levert ook aan diverse landen. Meertaligheid is daarom een belangrijke functie van de website. De website bevat de talen: Nederlands, Engels, Spaans en Portugees.
Het belangrijkste onderdeel van de website is het assortiment en de bijbehorende klantlogin. Op de website staan alle beschikbare planten inclusief eigenschappen, een houdbaarheidsrapport, foto’s en de mogelijkheid om de informatie als PDF te downloaden. Je begrijpt; het zijn nogal wat planten en al die informatie kan een website traag maken. Daarom is er extra gesleuteld aan de performance van de website om deze supersnel te maken. Het assortiment bevat een uitgebreid productfilter met daarin onder andere de kleur, potmaat, taklengte en bloemgrootte. Al deze gegevens zijn geïmporteerd in de website.
Iedere klant heeft zijn eigen login op de website. Daarmee kunnen zij hun eigen assortiment samenstellen en aangeven in welke planten zijn interesse hebben. Ze krijgen een assortiment te zien dat specifiek voor hen is samengesteld. De accountmanager van de klant heeft hier ook inzicht in en kan de klant zo gemakkelijk verder helpen.
Gebruikte oplossingen:
WebsiteAan dit project werkten:
Niels Laan
"Niet alleen de perfecte kop koffie vereist precisie en passie, maar ook elk project verdient diezelfde toewijding om tot zijn volle potentieel te bloeien"
Jeroen Oostwouder
"Persoonlijke ontwikkeling is mijn drijfveer. Nieuwe technieken leren en kijken waar deze efficiënt zijn toe te passen"
Vincent Castenmiller
"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"