Over Moretec Plastic Machinery
Moretec Plastic Machinery is een toonaangevende leverancier van spuitgietmachines en randapparatuur voor de kunststofverwerkende industrie. Ze leveren hoogwaardige machines en apparatuur die voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen. Daarnaast kun je bij Moretec terecht voor service, onderhoud, inspectie en inbedrijfstelling. De missie van Moretec is klanten slimmer en efficiënter te laten produceren. Ze denken echt met de klant mee voor de perfecte oplossing. Daarbij staat persoonlijke aandacht op nummer 1.
De uitdaging
In november 2023 kwam Moretec Plastic Machinery bij ipsis met de vraag of wij wat kunnen betekenen voor hun marketing. Behalve dat zij dit naar een hoger niveau wilden tillen, was er ook een acute vacature ontstaan voor administratief medewerker. Deze vacature wilden zij goed gepromoot hebben om hem zo snel mogelijk te vervullen.
Onze oplossing
Met dit vraagstuk zijn wij aan de slag gegaan en begonnen met een strategiesessie om helder te krijgen hoe de marketing opgezet moet worden. Wat voor doelen moeten er gesteld worden, wie is de doelgroep en welke middelen zijn er nodig om het gewenste effect te bereiken. Ook wordt duidelijk wie de ‘beslissers’ zijn, hoe het salesproces in zijn werk gaat en wordt er gekeken naar de concurrentie. Al deze resultaten komen samen in een uitgebreid marketingadvies.
Uit de uitgebreide marketinganalyse bleek onder andere dat de website en de huisstijl niet meer geschikt zijn om de gewenste doelen te behalen. Voor het promoten van de vacature was de landingpagina te beperkt en niet aantrekkelijk genoeg om nieuw personeel te werven. De website was te verouderd en bovendien ook lastig te onderhouden. Verder bleek uit het marketingadvies dat de huisstijl niet meer goed aansloot bij de doelgroep enerzijds en de professionalisering van het bedrijf anderzijds. Zodoende zijn wij met Moretec om tafel gegaan en is er besloten om het logo, de huisstijl en de website te gaan vernieuwen.
De uitstraling mocht frisser, strakker en zakelijker. Wensen voor de nieuwe website waren een goede vacaturepagina, zoekfunctie en menustructuur, waarbij het aanbod aan machines en aanverwante artikelen in een helder overzicht getoond wordt. Daarnaast wilden ze graag een goede weergave van projecten die zij hebben gedaan, om zo de klant en potentiële werknemers een goed beeld te geven van de mogelijkheden die Moretec kan bieden. Ook willen ze de klant op de hoogte houden van ontwikkelingen en trends in de vorm van een nieuwsoverzicht.
Het resultaat
Het logo heeft een moderne en technische uitstraling en de huisstijl komt nu fris en professioneel over. Door gebruik te maken van kleurverlopen in logo en huisstijl ontstaat er dynamiek en beweging in het geheel. Dit symboliseert niet alleen de letterlijke beweging van machines, maar ook die van de groei van het bedrijf.
De volgende stap was het opzetten van de nieuwe website waarin alle wensen van de klant verwerkt worden. Als je op de website terechtkomt heb je meteen inzichtelijk wat Moretec doet en wat ze voor de klant kunnen betekenen. Opvallend is het kenmerkende beeldmerk met foto in de header. Het dienstenmenu direct onder de header zorgt voor snel en efficiënt navigeren.
Contactmodules voor laagdrempelig contact, waarmee nieuwe leads of sollicitanten makkelijker binnengehaald kunnen worden. Via het merkenoverzicht is het mogelijk om meteen door te klikken naar een gefilterd productoverzicht van dat merk. Producten kunnen verder gefilterd worden op toepassingsgebied en productgroep.
Daarnaast is er een werkenbij-pagina gemaakt, waarmee recruitmentmarketing beter mogelijk wordt gemaakt. Nu de website live is, zijn wij gestart met de verdere uitrol van de strategie met pro-actieve, doorlopende marketingondersteuning.
Moretec over ipsis
Rixt heeft hard haar best gedaan en het resultaat is erg mooi geworden. Met name de goede communicatie was erg fijn. Het uitzoeken van functionaliteiten kon efficiënter, dat duurde wat langer dan we hadden verwacht. Maar wij zijn superblij met het ontwerp van de website en de visitekaartjes zijn ook erg mooi geworden!
Het nieuwe logo is meteen verwerkt op de bussen en bedrijfskleding. We zijn er trots op! We hebben veel positieve reacties gekregen op de nieuwe website en huisstijl van klanten en relaties. Een jonge en frisse uitstraling, eindelijk passend bij ons als bedrijf. Doel is bereikt!
Aan dit project werkten:
Rixt Zijlstra
"Maak impact met jouw verhaal door een sterke vormgeving!"
Jeroen Oostwouder
"Persoonlijke ontwikkeling is mijn drijfveer. Nieuwe technieken leren en kijken waar deze efficiënt zijn toe te passen"
Damar Bakker
"Marketing is als een puzzel: elk stukje draagt bij aan het grotere geheel van succes"
Vernanda Appelman
"Zien dat de vooraf opgestelde doelstellingen worden behaald of zelfs worden overtroffen, geeft me ontzettend veel energie”
Vincent Castenmiller
"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"