Samenvatting
Avontuur-BlachereNL is dé specialist als het gaat om magische kerstbelevingen. Met het grootste kerstassortiment van Europa en focus op duurzaamheid blijven ze vooroplopen. Om ieder jaar weer een indrukwekkende ervaring neer te zetten voor hun klanten, is een sterk team nodig. Daarom zochten ze een ervaren projectmanager om het team te versterken.
De uitdaging
Het aantrekken van gekwalificeerde kandidaten binnen een krappe arbeidsmarkt is een uitdaging voor veel organisaties, voor Avontuur-BlachereNL was dit niet anders. Er was behoefte aan een recruitmentstrategie die niet alleen gericht was op het vinden van geschikte kandidaten, maar die ook Avontuur-BlachereNL als aantrekkelijke werkgever positioneerde.
Onze oplossing
Om de uitdaging aan te pakken, startten we met het ontwikkelen van een sterk concept die als rode draad door alle communicatie-uitingen zou lopen. Het idee? Benadrukken wat werken bij Avontuur-BlachereNL zo bijzonder maakt. Avontuur-BlachereNL is namelijk een werkgever met bijzondere waarden en aantrekkelijke voordelen. Dit wilden we door middel van een creatieve en doelgroepgerichte benadering overbrengen aan potentiële kandidaten.
- Visuele en tekstuele varianten: Om de beste versie van onze boodschap te vinden, maakten we meerdere visuals en teksten voor LinkedIn. Zo konden we testen wat het beste werkt en met de winnende content verdergaan.
- Gerichte targeting: Om de juiste doelgroep aan te spreken, werd de targeting specifiek afgestemd op de vereiste kwalificaties en interesses van potentiële kandidaten. Dit zorgde ervoor dat de advertenties de beste match bereikten, wat de kans op sollicitaties vergrootte.
- Laagdrempelige sollicitatieopties: We introduceerden een "matchtest", een korte vragenlijst die kandidaten laagdrempelig konden invullen om te bepalen of er een match was met Avontuur-BlachereNL. Dit bood kandidaten een persoonlijke en toegankelijke manier om hun interesse kenbaar te maken. Voor wie liever direct solliciteerde, lieten we het klassieke sollicitatieformulier beschikbaar.
- Optimalisatie van de ‘werken-bij’ pagina: De werken-bij pagina werd opgefrist met actiegerichte teksten en persoonlijke beelden. Dit hielp om de merkidentiteit en bedrijfscultuur van Avontuur-BlachereNL nog beter over te brengen.
Tijdens de campagne monitorden en optimaliseerden we continu de resultaten, zodat we tijdig konden inspelen op inzichten en prestaties verbeteren.
Het resultaat
De recruitmentscampagne resulteerde in een sterke basis voor toekomstige campagnes en leverde waardevolle resultaten op:
- 25 ingevulde matchtesten: De matchtest zorgde voor een persoonlijke en laagdrempelige sollicitatiemogelijkheid en werd goed ontvangen.
- 8 ingezonden sollicitatieformulieren: Voor kandidaten die direct wilden solliciteren, bleek het sollicitatieformulier een succesvolle aanvulling.
- Kosten en prestaties: Met een totaal budget van €1.800 realiseerden we een click-through-rate (CTR) van 1,25% en een cost-per-click (CPC) van €3,77. Dit zijn mooie cijfers! De benchmark CTR is 0,74% en de benchmark CPC is €4,50.
Avontuur-BlachereNL over ipsis
Met ipsis hebben we de juiste partner gevonden die ons op een oprechte manier adviseert en altijd voor ons klaarstaat! Samen hebben we onze online aanwezigheid naar aan hoger niveau gebracht"
Aan dit project werkten:
Chantal Dekker
"Bij ipsis kan ik mijn enthousiasme voor marketing volledig kwijt in mijn werk"
Annemieke Kreune
"In het team van ipsis word ik elke dag weer gemotiveerd en geïnspireerd om samen voor het beste resultaat te gaan, een tevreden klant!"
Vincent Castenmiller
"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"