Ons AI-beleid

Ons AI-beleid zorgt ervoor dat we consistent, veilig en ethisch omgaan met AI. Dit geldt voor zowel onze interne bedrijfsvoering als in de klantprojecten. We baseren ons daarbij op duidelijke uitgangspunten die richting geven aan hoe we AI inzetten in de praktijk.

De onderstaande pijlers vormen de kern van ons AI-beleid. Ze geven een beknopt overzicht van hoe wij AI op een verantwoorde manier inzetten binnen ipsis. Het volledige AI-beleid, is te downloaden in het PDF-bestand onderaan deze pagina.

Wij houden ons altijd aan onderstaande pijlers:

Regelgeving en privacy

Wij gebruiken enkel AI-tools die voldoen aan de privacywetgeving en volgen hierbij de richtlijnen van de AI-verordening (ook wel bekend als de AI-act). 

Willen wij een nieuwe AI-tool gebruiken? Collega Dave, lead developer, beoordeelt eerst de veiligheid van de tool alvorens wij beslissen er mee te werken. Zo waarborgen wij de veiligheid van onze data én de betrouwbaarheid van onze processen.

Wij zullen nooit gevoelige klantgegevens gebruiken in AI-modellen en zorgen er voor dat wij de data die wij er wél inzetten anonimiseren zodat deze niet kan worden teruggekoppeld aan de klant.

Bij ipsis maken wij gebruik van een betaalde ChatGPT licentie waardoor data, in tegenstelling tot gratis versies, niet wordt gebruikt voor trainingsdoeleinden van het model. 

Transparantie

Bij ipsis vinden wij het belangrijk dat we transparant zijn over ons gebruik van AI. Wij zetten enkel AI in als het waarde toevoegt voor de klant en dat zorgt dat wij er ook open over kunnen en willen communiceren. 

Benieuwd naar de tools die wij momenteel bij ipsis gebruiken? Bekijk de volledige lijst. 

Efficiëntie

Het gebruik van AI zorgt er voor dat wij efficiënter kunnen werken. (Marketing)taken zoals data-analyse en onderdelen van contentcreatie worden geautomatiseerd. Hierdoor is er meer tijd voor strategie en creativiteit en meer aandacht voor jou als klant!

Wij zijn ervan overtuigd dat AI de werklast kan verlichten zónder dat het ons werk overneemt. Automatische beslissingen en toepassingen mogen nooit zonder menselijke controle worden doorgevoerd. 

Output gemaakt door AI gaat altijd eerst langs de specialist binnen het team van ipsis. Zo worden gegeneerde beelden beoordeeld door een vormgever en worden gegeneerde campagneteksten eerst nog aangescherpt door een marketeer. 

Innovatie

Het AI-werkveld verandert razendsnel. Daarom is het erg belangrijk om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen. Binnen ons team hebben wij een AI-professional die alle trends en ontwikkelingen die relevant zijn voor ons werk nauwkeurig in de gaten houdt. 

Daarnaast houden wij iedere twee weken een AI-brainstorm sessie waarin we met elkaar sparren over diverse AI-gerelateerde onderwerpen, tools en trends. Zo blijft iedereen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en de meest recente regelgeving. 

Waarin wij ons echt kunnen onderscheiden, is dat we als mkb-bedrijf korte lijnen hebben met onze developers. Willen we een nieuwe AI-tool inzetten? Dan kunnen we snel schakelen, zonder langs allerlei afdelingen of managementlagen te hoeven – zoals bij grotere bedrijven. Uiteraard gaat dat nooit ten koste van de veiligheid: elke tool wordt zorgvuldig afgewogen. Zo blijven we altijd up-to-date als het gaat om nieuwe, relevante technologie.

Lees ons volledige AI-beleid hier:

Het volledige AI-beleid van ipsis is te lezen via onderstaande knop.

AI-beleid

Meer weten over AI?

Laten we samen de mogelijkheden bespreken.
Aida 1 Breed
Aida de Haan
Marketeer